بسم الله الرحمن الرحيم

Tuesday, November 6, 2012

kenangan yang lepas nak ungkit balik .

assalamualaikum kawan kawan (: moga hari ini hari yang indah buat dirimu (: okay post hari ini aku nak cerita sikit pasal kenangan yang lepas nak ungkit balik .  huh kenangan apa ? kenangan dengan kawan kawan time form 1 dan form 2 okay (: cerita dia bermula macam ini . pada tahun 2010 bermulalah perjalanan hidup aku sebagai seorang remaja . ececeh :p ditempatkan di kelas 1kaa2 . dan dalam kelas tu aku berkenalan dengan banyak kawan baru yang aku tak pernah berkawan sebelum ini . mereka semua awesome !! ><
 aku dilantik sebagai ketua keceriaan and kelas kami menang kelas terceria pada minggu ke berapa ntah aku pun dah tak ingat .  kami mula mula tak berapa suka dengan geng geng 1kaa1 ntah la tak tau pasal apa tapi kami memang tak boleh nak bersama sentiasa . time tu juga lah aku dah pandai couple dengan abang A tak yah tau nama dia lah k . abang A tu pulak penah minat amirah student kaa1 and masih rapat  . huh nthen kami macam berperang sikit lerr . hehe
 tak lama kemudian kami kaa2 dan kaa1 berbaik sebabnya banyak aktiviti kaa kami kene lakukan bersama (: one day aku kene anti dengan classmates aku sendiri . why ?? dia cakap aku student 1kaa yang pertama yang tegedik gedik couple dengan geng budak hot (geng viva) . huh memey sedih gila but tak lama uh kami dah okay . before aku couple uh aku minat sorang senior nih . kawan aku punya lah tolong aku cari tau pasal dia sampai tolong aku carikan jam nak bagi hadiah kat senior uh . hahah aku terharu dengan pengorbanan mereka .  the ending nya aku dapat no 1 dalam kelas (: yahooo !!


kisah form2 dah nak bermula . memey nak mula dah . aku masuk kelas 2kaa1 . up satu kelas . huh aku dapat kawan baru lagi . okay series banyak saingan . tapi aku tak keseorangan sebab aku ada farah and nik dan kami duduk tengah bawah kipas (: start dari itu aqilah rapat gila dengan kitaorang . dia duduk semeja dengan aku dan sebaris dengan farah and nik . omg sempit gila 3  meja share 4 orang . memey dia tak ubah tempat sampai akhir tahun dan cikgu pun dah tak kisah dia share tempat dengan kitaorang .
kami kelas 2kaa1 masih rapat dengan 2kaa2 . time rehat kitaorang kumpul 1 meja dok berbincang macam2 tentang perkembangan baru SEMETRI . kadang kalau meja uh ada budak senior atau junior pun kitaorang join sebab memey nak tau perkembangan terbaru (: lepas tu kitaorang selalu share makanan kalau boleh pass pass makanan dari orang pertama sampai akhir . zulaikha , farah dengan nik kawan yang sangat pemurah . mereka kalau tengok kawan2 dorang tak bawa duit atau tak makan mesti dorang belanja (: beruntungnya aku !!
one day tuh aku wakil daerah pertandingan poster dekat smk bandar baru sungai buloh kot seingat aku lah . one day tu jugalah aku wakil pertandingan kuiz peringkat daerah dekat smk teknik gombak and kitaorang menang (: kenangan manis menang yang aku dan kawan kawan memey tak nak menang . hahah :D setiap pagi kitaorang beratur kitaorang berkumpul ramai2 dok cerita macam2 punya ceritalah . jumpa senior sana jumpa junior sini . yang pasti kami warga SEMETRI memey rapat .
kalau nak tahu kitaorang balik kelas pukul 2 dan pukul 4 ada kelas kkq . so time rest tu majoriti memey semua akan balik sebab rumah semua dekat . dan yang peliknya aku dan nik mesti lepak kat rumah qila . kami masak maggi makanan kegemaran yang paling mudah dan senang la . hahah :D one day uh aku cakap apa kata kita try masak bihun goreng . nthen dorang semua sangka yang aku memey pandai masak bende alah uh padahal aku tak pernah un tolong mak aku masak bihun and tak tau pun bahan dia main campak jela . lepas tu bihun tu tak bertukar warna tau dia warna putih je apalagi segala sos dalam peti ais rumah qila kitaorang campak . haah ada cili sos , cili kisar , kicap manis , kicap masin , and macam macam lah . hahah 


kalau salah seorang dari kitaorang minat someone uh ada couple seseorang uh kitaorang sentiasa ada ketika suka dan duka even kalau kitaorang tak suka dengan pasangan kawan2 kitaorang uh kitaorang masih sentiasa bersama (: tabik springgg dengan kaurang !! hahah .Dan aku rajin gila masuk macam2 pertandingan lagi2 pertandingan sempena bulan bahasa (: dan demikian sudah kenangan yang aku ingat bersama kawan2 (: thanks sebab baca (: ILOVEUALL <3

No comments:

Post a Comment